Rytualista

Pomimo faktu, że rytualista to postać powstała z połączenia dwóch neutralnych mistrzostw, nie ma tu jakiś większych zastrzeżeń ani problemów z rozwojem. Możemy go rozwijać jako wojownika na broń jednoręczną i tarczę oraz na maga pod -100% czasu regeneracji walczącego za pomocą zwierzątek. Obie wersje postaci są łatwe w wykonaniu i każdy może podjąć się wyzwania stworzenia rytualisty - to nic trudnego, a ile frajdy daje.

Rytualista wojownik jest postacią łączącą w idealny sposób ofensywę i defensywę. Ta postać w walce korzysta z szerokiego wachlarza umiejętności, które potrafią zarówno osłabić wroga, jak i bezpośrednio odesłać go w niebyt. Oprócz tego mamy też do pomocy zwierzęta leśne. W tej wersji postaci raczej rzadko się zdarzy, że kogoś ubiją, lecz gdy będziemy o nie dbali, to one odpłacą się nam - i to z nawiązką.

Rytualista mag jest zdecydowanie najlepszym magiem na zwierzęta, jaki jest dostępny. Standardowo mamy tu wilczki, nimfę oraz dodatkowo małego koszmara. Może nie brzmi to szczególnie ciekawie, lecz prawda jest zupełnie inna, gdyż ta drużyna dodatkowo wspomaga przez naszą postać potrafi uczynić naprawdę potężne spustoszenie na polu bitwy. My sami wprawdzie możemy stać z boku i patrzeć, jak zwierzątka wszystko ubijają, lecz o wiele efektowniej jest, jeśli i my się włączymy do bitwy - nam to nie zaszkodzi, a zwierzątkom pomoże.

 

Rytualista wojownik


Kalkulator umiejętności
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Ritualist&master1=4&master2=9&sa=21&m1=32-0-16-12-0-1-8-0-1-8-0-0-0-0-6-12-0-8-1-0-0-0&m2=32-0-12-0-0-8-12-6-0-8-8-0-12-0-0-12-6-0-0-0-12-0-0

Co na początek a co na potem
Ano najlepiej zainwestować w to

Dla niewtajemniczonych dodam, że przedmiot w 100% legalny, bez żadnych wymagań i postacie na 1 lvl mogą go nosić. Wypada w tajnym przejściu na epicu.

Co do umiejętności to jak wiadomo gdy zaczynamy grę, to początkowe poziomy idą błyskawicznie, więc może wykorzystamy ten fakt i zamiast inwestować w wszystko po trochu lepiej zakupić coś, co pozwoli szybko eliminować od razu całe tabuny wrogów. W przypadku tej postaci mamy Upiorne Uderzenie (Phantom Strike). Sama umiejętność nie jest mocna i nawet jakbyście dali w nią max punktów, to wielkiej fety nie będzie. Dlatego tu damy punkcik, ale w Złodzieja Snów (Dream Stealer) max. I wtedy zaczyna się - wszystko na hita, wrogowie latają po ścianach, exp ładnie leci i aż chce się śmigać.

A co potem? Ano potem to inwestujecie w umiejętności z kalkulatora wyżej pamiętając o ważnej rzeczy - by zakupić je do połowy. A to dlatego, że lepiej jest, jak postać ma wiele umiejętności gorzej rozwiniętych aniżeli kilka na max. Rzecz jasna jak już zakupicie sobie umiejek po połowie, to można zacząć je maksować, ale prędzej bym nie polecał.

Walka

Pod LPM przypisujemy Psioniczny Dotyk (Psionic Touch), a pod PPM Upiorne Uderzenie (Phantom Strike)

Proponowane wyposażenie
Z racji tego, że zielone przedmioty które podaje niżej są pyćko trudne do znalezienia (a wiadomo Polak leniwy jest), obok nich podaję zamiennik na fioleta. Wprawdzie niektóre statystyki przez to wam spadną, ale za to inne wzrosną. Do poszukiwań zalecam mody - na zwykłe potworki mody trudnościowe, które można znaleźć w dziale Download. Z kolei jeśli biegamy na bossy, to zalecam ten poradnik

http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=2531

Głowa – Oblicze Kaela

Hełm ten wypada na poziomie legendarnym w ostatnim akcie, czyli Hadesie. Aby go zdobyć, polecam pobiegać na samego boga umarłych, bądź ewentualnie do sekretnego przejścia. Trza przyznać że daje niezłe statystyki więc warto się po niego pofatygować.

NogiNagolenniki Batrachosa z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Buty te wypadają z żab znajdujących się w Hadesie. Aby je zdobyć, polecam przeczesywać bagna na Soronis (są tam dwa duże obozy pełne tych stworów), Tsakońskie ruiny (tam też biega sporo żabek) bądź plaże w Rodos (przed wejściem do Iksyjskich lasów można spotkać drani). Pancerzyk ten wypada tylko z żab wojowników, nie magów. Zdobycie go jest trudne, gdyż ma bardzo małą szansę na wypadnięcie, niemniej jednak cierpliwość jest opłacalna. Te na screenie nagolenniki mają dodatek w postaci zdrowia (tej statystyki nigdy za wiele) i takie by było dobrze znaleźć, niemniej jednak jakie wam wypadną, takie używajcie. Buty wzmacniamy inkarnacją siły Heraklesa (I akt, legenda) z bonusem +25% obrażeń.

Zamiennikami na ten przedmiot są rzeczy z IV aktu, przy czym na epicu w tajnym przejściu szukamy Buty Czarnobrododego i Buty Smolistej Wody, a na legendzie w tym akcie Nagolenniki Argonautów i Nagolennice Zrodzonego z Ognia.

RęceKajdany Zaklinacza Kamienia z dodatkiem "Żwawości"

Ahhh najlepsze ochraniacze dla wojaków jakie można znaleźć. Wypadają z gorgon, tak więc na Parnas wyruszamy i do jaskiń marsz. Kajdanki wypadają z gorgon kolorowych, nie tych o bladej cerze (z nich kolei wypadają Ochraniacze Strażnika ale to inna bajka). Na tych wężowych kobitach trza się zatrzymać dłużej, gdyż musimy znaleźć tę zbroję z bonusem około 35% szybkości ataku. Na szczęście dodatek ten jest dość łatwo znaleźć, więc strasznie długo tam nie zabawicie. Tę część pancerza wzmacniamy inkarnacją chwały Amun-Ra (II akt, legenda) z bonusem +250 energii.

Zamiennikiem na ten przedmiot są Karwasze Zdobywcy (I akt, legenda).

TorsNapierśnik Alkyoneusa z dodatkiem "Nieśmiertelności"

IMO jeden z najładniej wyglądających napierśników jakie są w grze. Do tego daje świetne statystyki. Jest tylko problem z jego zdobyciem, gdyż dropi w Pałacu Hadesa. Mało tego – leci z gigantów. A żeby było jeszcze gorzej, to wiedzcie że wypada tylko z niebieskich gigantów, czyli tych których nikt nie lubi rozwalać (szczególnie Daktyla). Jak chcecie sobie sprawę ułatwić, to polecam kupić dowolne dwa pierścienie i naszyjnik od handlarza, a potem wzmocnić je legendarną cierpiącą duszą z bonusem do zmniejszenia obrażeń od nieumarłych, demonów i istot magicznych. Dzięki temu szukanie napierśnika nie będzie już taką katorgą. Widoczny na zdjęciu ma bonus w postaci zdrowia i takiego polecam właśnie szukać. Jak znajdziecie go, to wzmacniamy inkarnacją stalowej woli Ajaksa (IV akt, legenda) z bonusami 40% odporności na wyssanie energii, +50% odporności na witalność oraz +1,0 regeneracji zdrowia na sekundę.

P.S. Na tym i innych screenach napierśnik jest niebieski. Obrazek został robiony na patchu 1.17, a na nim ten pancerz ma taki kolor. Jak ktoś śmiga na wersji gry 1.1, to będzie miał koloru zielonego. Ja jednak machnąłem go na nieoficjalnym patchu, gdyż wersja niebieska jest ładniejsza (:

Zamiennikami na ten unikat są Napierśnik Legionisty (IV akt, legenda), Zbroja Peleusza (I akt, legenda) oraz Zbroja Achillesa (I akt, legenda).

Broń - do wyboru
Gałązka z dodatkiem "Unicestwienia"

Jeśli chodzi o obrażenia to wielkiej rewelacji nie ma - folg jest o wiele lepszy. Jednak mimo to dla strażnika ta kłoda jest idealna. Zapytacie się pewnie - dlaczego? Otóż w bazie posiada dodatek do zdrowia oraz może dodać nam troszkę zdrówka, kiedy będzie nam śmierć w oczy zaglądać, tak więc warto ruszyć 4 litery w poszukiwaniu tego obucha. A wypada on z takiego rodzaju stworka jak Anteoki. Gdzie go znaleść? Ano jest zaraz za plażą w Rodos w lokacji zwanej Iksyjskie Lasy albo też za Gajem Medei w Soronis. Łatwo poznacie drani - mają na głowach coś, co wygląda jak poroże łosia. Gałązka wzmacniamy inkarnacją męstwa Achillesa (I akt, legenda) z bonusem +35% szybkości ataku.

Zamiennikami na tę broń są Irys i Berło Króla Cienia - obydwa obuchy do znalezienia w IV akcie na legendzie.

 Szabli Ząb  z dodatkiem "Unicestwienia"

Jeśli chodzi o szybkość ataku, to nic go nie przebije. Sam w sobie jest szybki, a w połączeniu jeszcze z jakąś relikwią zwiększającą tę statystykę powoduje, że można mieczem wymachiwać z niewyobrażalną prędkością. Wiem, że we wcześniejszej wersji buildu jako miecz była Chtohńska Brzytwa, ale szabelkę można o wiele łatwiej znaleźć. Swoje poszukiwania kierujemy na Orient, a mianowicie Chang'an - zarówno na przedmieściach, jak i polach uprawnych okalających to miasto można spotkać tygrysy z futerkiem koloru pomarańczowego - to od nich ten miecz wypada. Reliktem na jego wzmocnienie jest legendarny pazur penga (III akt, legenda) z bonusem +20% obrażeń.

Zamiennikiem na ten miecz jest unikat Miecz Kowu  (IV akt, legenda).

Żądło Myrmidona z dodatkiem" Unicestwienia"

Łatwy do znalezienia, daje ładne statystyki i do tego dobrze wygląda – cóż trzeba więcej. Szukamy go na formicydach, ale co ciekawe – tylko blade formicydy mogą być uzbrojone w ten toporek. Co więc musimy zrobić? Teleportować się do Elizjum, a potem przetrząsnąć tą lokację w poszukiwaniu Celestii. To w tym miejscu mieści się obóz tych przerośniętych mrówek. Topór wzmacniamy legendarnym pazurem penga (III akt, legenda) z bonusem +20% obrażeń.

Zamiennikiem na tę broń są Pytho oraz Topór Tartaru z IV aktu na legendzie, a także kilka broni z I aktu na legendzie, a są to Głod Erysichtona, Opór Enkidu oraz Charybda.

Chtoński Szpikulec z dodatkiem "Unicestwienia"

Jeśli chodzi o obrażenia, to nic nie przebije tej dzidy. Do tego wypada nader często i ze znalezieniem nie będzie kłopotu. Gorzej z samymi melenidami, gdyż potrafią zaleźć za skórę. Ale gdzie problem, to też i jest rozwiązanie. Wystarczy kupić dowolne dwa pierścienie i naszyjnik od handlarza, a potem wzmocnić je legendarną cierpiącą duszą z bonusem do zmniejszenia obrażeń od nieumarłych, demonów i istot magicznych. I koniec kłopotu. Włócznie wzmacniamy inkarnacją męstwa Achillesa (I akt, legenda) z bonusem +35% szybkości ataku.   

Od razu chciałem zaznaczyć, że jeśli nie podoba się komuś uzbrojenie podane wyżej bądź są problemy z jego zdobyciem, to polecam nachapać się forsy ile wlezie, dorzucić do tego kroplę cierpliwości i odwiedzać często handlarzy na legendzie w ostatnim akcie. Zdziwilibyście się, jakie mocarne wyposażenie można sobie kupić . Szczególnie wypatrujcie przedmiotów z dodatkami Brawury, Spustoszenia, Weterański, Nieustępliwy, Żwawości, Chaosu, Morderczy, Tyrana, Unicestwienia, Bezlitosny, Cyklopi, Herkulejski, Uczty, Pożarcia - zarówno z jednym takim dodatkiem, a jak się da, to najlepiej z dwoma. Tanie to nie będzie, ale trud jest bardzo opłacalny.

TarczaAionios

Jeśli chodzi o odporności, to nie ma lepszej tarczy niż ta. Połowa maksymalnej odporności na żywioły, truciznę i obrażenia kłute z poziomu legendarnego może być pokryta właśnie z tej tarczy, więc warto ją zdobyć. Wypada w Hadesie na poziomie na poziomie legendarnym. Aby ją dorwać, biegamy najlepiej na tajne przejście bądź samego boga umarłych.

Pierścienie – 2x Gwiazda Elizjum

Ładne odporności, obrażenia, siła i zdrówko – dlatego wszyscy kochają te pierścienie. Co tu dużo gadać – trza samemu je wypróbować by się o tym przekonać. Wypadają w ostatnim akcie na poziomie legendarnym, czyli znowu biegamy na Hadesa bądź tajne przejście

NaszyjnikAmulet Nieśmiertelnej Furii

To małe cudeńko zapewnia największego kopa do obrażeń ze wszystkich naszyjników, jakie są w grze. Po prostu ideał. A gdzie szukać? Najszybciej to dropi w I akcie na legendzie, czyli trza powiedzieć „Telkin – nadchodzę!”.

ArtefaktGwiazda Isztar

Tajemna formuła do zrobienia artefaktu wypada w – cóż za niespodzianka – IV akcie na legendzie, czyli Hadesie. I znowu trza biegać na biednego boga umarlaków bądź tajne przejście. Widoczna na screenie gwiazdka ma bonus za kompletność 18% odporności na żywioły, niemniej jednak jaki bon dostaniecie, taki używajcie.

Poniżej zestawienie składników wymaganych do stworzenia artefaktu - życzę miłych poszukiwań >:D

Złoto
5 325 000

Artefakty

* Pięść tyrana (I akt, legenda)
* Lwie serce
(I akt, epic)
* Maska zdobywcy (I akt, legenda)
* Jądro Mroku
(I akt, epic)
* Pięść gromu (I akt, legenda)
* Kula lawy
(I akt, normal)
* Księga przemiany (II akt, epic)
* Cień kruka (I akt, epic)
* Hebanowa kula
(III akt, epic)

Relikwie

* Inkarnacja ostrza Tanatosa – Kompletny relikt (IV akt, legenda)
* Ucieleśnienie piorunu Zeusa – Kompletny relikt (I akt, epic)

* Inkarnacja piorunu Zeusa – Kompletny relikt (I akt, legenda)
* Inkarnacja rozlewu krwi Yen – Lo – Wanga – Kompletny relikt (III akt, legenda)

* Inkarnacja gniewu Aresa – Kompletny relikt (IV akt, legenda)
* Esencja ognia Prometeusza – Kompletny relikt (I akt, normal)

* Ucieleśnienie Udżat Horusa – Kompletny relikt (II akt, epic)
* Ucieleśnienie lustra Archimedesa – Kompletny relikt (I akt, epic)

* Ucieleśnienie wdzięku Guan – Yu – Kompletny relikt (III akt, epic)
* Ucieleśnienie gniewu Aresa – Kompletny relikt (IV akt, epic)
* Ucieleśnienie złotego runa – Kompletny relikt (I akt, epic)
* Ucieleśnienie męstwa Achillesa – Kompletny relikt (I akt, epic)

Amulety

* Epicki sztywny pancerz – Kompletny amulet (II akt, epic)
* Skóra dzika – Kompletny amulet (I akt, normal)

* Sztywny pancerz – Kompletny amulet (II akt, normal)
* Epicki wstrętny wysięk – Kompletny amulet (II akt, epic)
* 2x Epicka skorupa żółwia – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Epicki szablowy pazur – Kompletny amulet (III akt, epic)


Zwoje

* Potężny zwój zemsty – Ekwipunek (cały epic)
* Potężny zwój wampiryzmu – Ekwipunek (cały epic)
* Potężny zwój dżina - Ekwipunek

Jak nie traficie bonusu do odporności na żywioły, to można się z tym pogodzić, albo
a) można składniki do stworzenia arta poszukać jeszcze raz
b) zaraz przed stworzeniem zrobić backup postaci. W razie czego można go przywrócić i robić artefakt tak długo, aż znajdziemy upragniony bonus.
c) po stworzeniu użyć programu TQVault i za jego pomocą zmienić bonus za kompletność

Po więcej info zapraszam na forum - tam się należy pytać co i jak.

Z cyklu Talos poleca
Do artefaktu oprócz bonusu do odporności na żywioły dobrze nadaje się też dodatek +315 zdrowia.
W kwestii wilków to zwykle one giną bardzo szybko, więc zamiast tego można zainwestować w umiejętność Odnowa (Regrowth), do tego jeszcze dodatek Przyspieszony Wzrost (Accelerated Growth), dokładamy +3 do wszystkich umiejętności, na klatę Zbroja Odyseusza (widoczna w buildzie na czarnoksiężnika tarczownika) i możemy bez przerwy leczyć się na bardzo wysokim poziomie bez pomocy czerwonych eliksirów. 

Rozdysponowanie punktów cech
Punkty inwestujemy w siłę i zręczność. Na legendzie jak się ma około 450 zręczności i 600 siły to można założyć wszystko i wbrew temu co myślicie, zdobycie takich statystyk wcale nie jest trudne. Można sobie pakować po troszku w siłę i zręczność, można też od razu na początku gry jechać po równo w te dwie cechy i też będzie git. A gdy uzyskacie te statystyki to:
a) dla zwiększenia ofensywy następne punkty w siłę
b) dla zwiększenia defensywy następne punkty w zręcznośc
c) dla zachowania równowagi, po równo w siłę i zręczność

Pamiętajcie też, że punkty cech można zresetować za pomocą programu Defiler (dostępny w dziale Download), więc jak coś się zepsuje to nie ma się co zamartwiać. W razie problemów z tymże programem zapraszam na forum.

Screeny
Poniżej foteczki przykładowego rytualisty opartego na powyższym buildzie. Postać wykonałem za pomocą programu Defiler

Wersja z obuchem

 

Wersja z mieczem

 

Wersja z toporem

 

Wersja z włócznią

 

Plusy i minusy
+ równowaga pomiędzy defensywą a ofensywą
+ wilczki podnoszą nam obrażenia, co pozwala szybciej mordować przeciwników
+ świetne aury z obu mistrzostw powodują, że rytualista jest iście niepokonaną postacią

- jak nie będziemy dbać o wilki, to nam szybko padną i będzie lipa

Teoria teorią...
Ale najlepiej wszystko się testuje w praktyce. Co z tego, że ja się nagadam, wszystko pokaże, zrobię screeny, opisy itd., skoro jeśli chcemy poczuć postać, to musimy ją wziąść w nasze własne, spracowane ręce i na własnej skórze wszystko przetestować. Dlatego też kochani w dziale Download możecie sobie pobrać tą i inne postacie, których opisy można tu znaleźć. Niżej link do pobrania - miłej zabawy życzę

http://titanquest.gram.pl/infusions/pro_download_panel/download.php?did=26

 

Rytualista mag

Kalkulator umiejętności
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Ritualist&master1=4&master2=9&sa=21&m1=32-1-16-12-0-1-8-0-1-8-0-1-0-16-6-12-1-8-0-0-12-0&m2=32-0-0-0-12-8-0-0-16-0-0-0-0-1-0-12-6-0-0-8-12-0
 

Co na początek a co na potem
Ano najlepiej zainwestować w to

Dla niewtajemniczonych dodam, że przedmiot w 100% legalny, bez żadnych wymagań i postacie na 1 lvl mogą go nosić. Wypada w tajnym przejściu na epicu.

Co do umiejętności to jak wiadomo gdy zaczynamy grę, to początkowe poziomy idą błyskawicznie, więc może wykorzystamy ten fakt i zamiast inwestować w wszystko po trochu lepiej zakupić coś, co pozwoli szybko eliminować od razu całe tabuny wrogów. W przypadku tej postaci cięzko mi jest dokonać wyboru, co by się nadało na początek. Z jednej strony można budować naszą potęgę na przywołanych zwierzaczkach i w nie inwestować ile wlezie, by dorobić się ładnego stada. Z drugiej strony możemy sami zacząć coś anihilować. W tym celu na 1 poziom umiejkę ze Snu o nazwie Zakłócenie Rzeczywistości (Distortion Reality), ale jej ulepszenie na max. I jak nas otoczą wrogowie, to odpalcię tę umiejętność i oglądajcie, jak wrogowie padają. Od razu mówię, że sama umiejętność mocna nie jest i dopiero zakup ulepszenia wyzwala jej prawdziwą potęgę.

Walka
Na początek gry pod LPM nic nie przypisujemy, a pod PPM dowolną, wybraną przez was umiejętność. Gdy uzyskacie -100% czasu regeneracji, pod LPM przypisujecie Zakłócenie Rzeczywistości (Distort Reality), a pod PPM Odnowę (Regrowrth) bądź Plagę (Plague). A jak komuś się nudzi, to niech sobie pod LPM przypiszę Leśną Nimfę :P I gitara.

Proponowane wyposażenie
Z racji tego, że zielone przedmioty które podaje niżej są pyćko trudne do znalezienia (a wiadomo Polak leniwy jest), obok nich podaję zamiennik na fioleta. Wprawdzie niektóre statystyki przez to wam spadną, ale za to inne wzrosną. Do poszukiwań zalecam mody - na zwykłe potworki mody trudnościowe, które można znaleźć w dziale Download. Z kolei jeśli biegamy na bossy, to zalecam ten poradnik

http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=2531

Głowa
Diadem Bai Hu z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Jak dla mnie jeden z ładniejszych hełmów dostępnych w grze. Sam w sobie posiada dobre statystyki, a jak jeszcze dodamy to tego bonus do zdrowia to jesteśmy w siódmym niebie. Szukamy go na tygrysach magów, a te z kolei biegają w III akcie w okolicach miasta Chang’an. Co do wzmacniania to najlepiej pasuje legendarny kryształ Erebu (IV akt, legenda) z bonusem +2 do umiejętności. Jeśli jednak nie dostaniecie takiego bonusu (kryształ wypada tylko raz w grze na jednej postaci), to użyjcie inkarnacji sprytu Odysa (IV akt, legenda) z bonusem +33 inteligencji.

Zamiennikiem na ten hełm jest Korona Plutona (IV akt, legenda).

NagolennikiNogawice Szamana z dodatkiem" Nieśmiertelności"

Te buty podobnie jak Przybranie Głowy Szamana także zmniejszają czas regeneracji. I one też nie są za łatwe do znalezienia, ale niestety nie ma innych bucików dających taką statystykę. Te przedstawione na screenie mają bonus w postaci zdrowia i na znalezieniu takiej wersji skupiamy się. Buciki wzmacniamy inkarnacją
* chwały Amun-Ra (II akt, legenda) z bonusem +315 zdrowia jeśli mamy wersję gry 1.1
* sandałów Hermesa (I akt, legenda) z bonusem +210 zdrowia, jeśli mamy wersję gry 1.17

Zamiennikiem na ten przedmiot są Nogawice Plutona z IV aktu na legendzie. Wprawdzie dają one tylko -5% czasu regeneracji i dlatego w razie problemów z osiągnięciem -100% czasu regeneracji zalecam użycie naszyjnika z I aktu na epicu o nazwie Polaris.

RęceKlamra Arcymaga

Przedmiot łatwy do znalezienia i bardzo potężny (gdyż prawie połowa zmniejszonego czasu regeneracji pochodzi właśnie z tej klamerki). Wypada ona na całym poziomie legendarnym. Ja polecam szukać jej pod ateńskimi katakumbami, czyli idziemy na Alastora. Z tego co wiem boss ten nie jest zbytnio lubiany, zwykle można zastosować sztuczkę z dalekozasięgowymi czarami zasięgowymi. Niestety, nasz hero czegoś takiego nie ma (Plaga za słaba jest do mordowania), więc musimy bić go normalnie albo zmienić miejsce poszukiwania klamerki.

TorsOpończa Bai Hu z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Jedna z ładniejszych szat dla magów. Nie lubi za często wypadać, a do tego jeszcze leci z tygrysów magów, których mało kto lubi. Jednak pamiętajcie, że cierpliwość się opłaci. Opończę szukamy z dodatkiem do zdrowia. Polecam przeczesywać okolice miasta Chang’an z III aktu, czyli teleportujemy się do tegoż miasta i wracamy się. Po wyczyszczeniu przedmieść teleportujemy się znów do miasta i kierujemy się w stronę Lasu Starożytnych, a potem Doliny Jinghe. Czynność powtarzajcie aż znajdziecie upragnioną szatę. Reliktem do niej pasującym jest inkarnacja złotego runa (I akt, legenda) z bonusem -8% czasu regeneracji.

P.S. Jako ciekawostkę podam, że w języku chińskim Bai Hu oznacza biały tygrys (trzeba przyznać, że nazwa trafiona).

Niestety, w przypadku tej zbroi nie istnieje fiolet zapewniający -20% kosztu w energię. Najbliżej ideałowi są Medytacyjne Szaty Feng Xao (III akt, legenda) zapewniające -15% kosztu w energię. Pomimo tego minusa, przedmiot ten daje m.in. -15% czasu regeneracji, co warto wykorzystać.

BrońLaska Heka

Jeśli zależy nam na postaci z -100% regeneracji, to ten kostur jest niezastąpiony. Najlepiej oczywiście sprawuje się na postaciach z ogniem, niemniej jednak w innych buildach na 100 100 300 także się nada – dodatkowa inteligencja i energia jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Kostur wypada w II akcie na epicu i legendzie, więc rekomenduję by pognębić Telkina.

Pierścienie – 2x dowolne pierścienie z dodatkiem Rytualisty...Nieśmiertelności

Na postaciach pod zwierzęta takie coś to podstawa. Ze znalezieniem nie będzie żadnego problemu, gdyż takie coś można spokojnie kupić u handlarzy na legendzie. Reliktem na wzmocnienie jest inkarnacja podstępu małpiego króla (III akt, legenda) z bonusem +10% ruchu.

NaszyjnikŁaska Afrodyty

Najlepszy naszyjnik dla magów jaki istnieje. Odporności, +2 do umiejek i olbrzymi bonus do zdrowia. Po prostu ideał. Niestety, daje on też szansę na to, że nasz atak zniewoli umysł wroga i sprawi że będzie dla nas walczył. Wydawać by się mogło że to dobrze, jednak zapewniam że takie coś na dłuższą metę bardziej wkurza niż pomaga. Jak chcecie rozwiązać ten problem, to zapraszam do moich poradników, gdzie jest opisane, jak dokonać przeróbki naszyjnika

Wersja bez moda
http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3442

Wersja z modem
http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3450

Sam naszyjnik wypada w IV akcie na legendzie. Jakby były problemy ze zmniejszonym czasem regeneracji bądź zmniejszonym kosztem w energię, to zainwestujcie w naszyjnik Polaris. Do znalezienia w I akcie na epicu.

Artefakt Talizman Jadeitowego Cesarza

Jedyny artefakt zmniejszający czas regeneracji. 99,9% postaci pod -100% zmniejszenia czasu regeneracji korzysta z tego cudeńka. Sam w sobie jest niezły, a umiejętność którą daję nie raz przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. Tajemna formuła potrzebna do stworzenia tegoż artefaktu wypada w I akcie na poziomie legendarnym. Najbardziej poszukiwanym bonusem za kompletność jest dodatek do inteligencji, lecz jaki znajdziecie, taki używajcie.

Złoto

3 775 000

Artefakty

* Królobójca (I akt, epic)
* Maska zdobywcy (I akt, legenda)
* Pieśń węża (III akt, normal)
* Cień kruka (I akt, epic)
* Hebanowa kula (III akt, epic)
* Jadeitowa figurka (I akt, epic)

Relikwie

* Inkarnacja spokoju Jadeitowego  Cesarza – Kompletny relikt(III akt, legenda)
* 2x Ucieleśnienie lustra Archimedesa – Kompletny relikt (I akt, epic)
* Esencja Udżat Horusa – Kompletny relikt (II akt, normal)
* Ucieleśnienie wdzięku Guan-Yu – Kompletny relikt (III akt, epic)
* Ucieleśnienie gniewu Aresa – Kompletny relikt (IV akt, epic)
* Ucieleśnienie złotego runa – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Ucieleśnienie męstwa Achillesa – Kompletny relikt

Amulety

* Sztywny pancerz – Kompletny amulet (II akt, normal)
* 2x Epicka skorupa żółwia – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Legendarna skorupa żółwia – Kompletny amulet
* Epicki szablowy pazur – Kompletny amulet (III akt, epic)

Zwoje
* Zwój ochrony żywiołów – Ekwipunek (cały normal)
* Potężny zwój dżina – Ekwipunek (cały epic)

Jak nie traficie bonusu do inteligencji, to
a)można składniki do stworzenia arta poszukać jeszcze raz
b)zaraz przed stworzeniem zrobić backup postaci. W razie czego można go przywrócić i robić artefakt tak długo, aż znajdziemy upragniony bonus.
c) po stworzeniu użyć programu TQVault i za jego pomocą zmienić bonus za kompletność

Uwaga od autora
Z przedmiotami dającymi zmniejszony czas regeneracji może być mały problem (nie dotyczy artefaktu), a mianowicie trzeba je znaleźć w odpowiednich wersjach, by zdobyć -100%. Dla niewtajemniczonych wyjaśniam, że np. klamrę arcymaga można można znaleźć w wersji z bonusem -37% czasu regeneracji, albo też z bonusem -42%. I niestety, jak znajdziemy ją z tym gorszym bonusem, to możemy nie uzyskać -100%. Cóż więc robić? Otóż jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu

* wyrzucacie przedmiot i szukacie go ponownie w nadziei, że teraz będzie miał lepsze statystyki

* instalujecie i odpalacie program TQVault (dostępny w Download) i za jego pomocą kopiujecie sobie przedmiot ,np. do schowka. Podczas kopiowania następuje zmiana statystyk – czasem na gorsze, czasem na lepsze i tym sposobem można np. z -34% czasu regeneracji (jest to wartość minimalna dla klamry) zrobić aż -47% (a to jak się domyślacie jest to wartość maksymalna). Takie kopiowanie czitem nie jest, jeśli zachowacie tylko jeden przedmiot – oczywiście ten najlepszy – a resztę wywalicie. W TQVault przedmiot będzie miał te same statystyki, ale w grze już nie. Pamiętajcie o tym przy sprawdzaniu

* dla leniwych polecam kombinować z takim zjawiskiem jakim jest item seed. Nie będę się tu rozwodził co to jest itd. Powiem w skrócie - za pomocą tego można szybko zmienić statystyki itema, by wyciśnąć z niego tyle, ile się da. Nie martwcie się, że bawiąc się tym nagle przedmiot dostanie bonus miliard dmg, gdyż nie jest to możliwe. Ale do rzeczy.
Zainstalujcie i odpalcie TQVault. Po lewej stronie z menu wybieracie postać z klamerką arcymaga (którą uprzednio sobie wydropiliście), klikacie PPM na przedmiot i opcja Change Item Seed. Teraz program poprosi was o wpisanie liczby. Użyjcie 2158, potem OK, wyłączamy vaulta, odpalamy grę i cieszymy się klamerką z bonusem -47% czasu regeneracji \o/ Na inne przedmioty polecam seed 3421 i po kłopocie.

Jakby ktoś miał problem z Vaultem, to pytać się na forum bym prosił. 

Z cyklu Talos poleca
W razie problemów z maną można zastosować bonus z kompletności za artefakt +250 energii. 

Rozdysponowanie punktów cech
By nie było kłopotów z ekwipunkiem, w zreczność wrzucamy 14 punktów, a reszta w inteligencję. Ogólnie rzecz biorąc, zręczność utrzymujcie na poziomie 174, a jeśli będzie jej za dużo, to polecam użyć programu Defiler (do pobrania w dziale Download) i za jego pomocą zresetować punkty cech i sobie ponownie rozdać. W razie problemów z tą operacją zapraszam na forum

Screen
Poniżej foto przykładowego rytualisty opartego na powyższym buildzie. Postać wykonana za pomocą programu Defiler



Plusy i minusy
+ pety uzupełniają się nawzajem, co czyni z nich wspaniałych rozgramiaczy
+ bardzo mocne aury wzmacniające
+ mocna ofensywa ze strony gracza - spam zakłóceniem rzeczywistości robi swoje, a dodatkowo plaga świetnie daje się wrogom we znaki

Może nie uwierzycie, ale na tej postaci nie dopatrzyłem się żadnych minusów. Postka jedyna w swoim rodzaju;) Nawet fakt, że nie mamy tu -100% kosztu w energii za mocno nie przeszkadza, gdyż podczas testów mana schodziła niewiarydognie wolno - aż sam byłem zdziwiony. No ale o tym sami się przekonacie, testując postać

Teoria teorią...
Ale najlepiej wszystko się testuje w praktyce. Co z tego, że ja się nagadam, wszystko pokaże, zrobię screeny, opisy itd., skoro jeśli chcemy poczuć postać, to musimy ją wziąść w nasze własne, spracowane ręce i na własnej skórze wszystko przetestować. Dlatego też kochani w dziale Download możecie sobie pobrać tą i inne postacie, których opisy można tu znaleźć. Niżej link do pobrania - miłej zabawy życzę

http://titanquest.gram.pl/infusions/pro_download_panel/download.php?did=26

Uwagi końcowe

* info o zielonych przedmiotach występujących w artykule (dla zainteresowanych) 

http://titanquest.gram.pl/faq.php?cat_id=10

* to co widać wyżej, to sposób rozwoju, który pozwoli się cieszyć buildem. Jeśli chcecie wycisnąć więcej, bądź macie lepszą koncepcję na postać, to zmieńcie co wam się nie podoba i już.

* jak macie problem z doborem odpowiedniej dla siebie postaci albo nie wiecie, w co zainwestować, to nie pisać mi tego w komentarzach, ale w specjalnie przygotowanym do tego wątku. Niżej link 

http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=709&

Każdy komentarz odbiegający od tej reguły będzie kasowany, a autor zarobi bana na 24 godziny. Rzecz jasna po tym czasie konto będzie znów aktywne, ale administracja ma dobrą pamięć i zapamięta z łatwością takiego delikwenta i będziemy się baczniej mu przyglądać. Jak nie chcesz się narazić, to stosuj powyższą zasadę, a wszystko będzie OK.

I jeszcze na koniec
Specjalne podziękowania dla Talos-Legendarny automatoi za wszelkie porady i wskazówki, dzięki którym udało mi się poprawić build i teraz można go oglądać w całej okazałości. Odwaliłeś chłopie kawał dobrej roboty i jestem ci za to dozgonnie wdzięczny.

 

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit Tweet This Favourites
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook - Lubię To:


Komentarze
11905 #1 Talos-Legendarny automatoi
dnia październik 08 2011 09:25:21
Świetny build. Rytualista to jedna z moich ulubionych postaci.Szeroki uśmiech
6695 #2 dancio1939
dnia październik 08 2011 12:37:52
Dlaczego trans empatii a nie trans rekonwalescencji??? a poza tym świetny buildZ przymrużeniem oka
109 #3 Kreciuch
dnia październik 08 2011 14:16:31
Zanim napisałem pierwszy raz artykuł o rytualiście (to co widać wyżej, to jest drugi raz) poradziłem się kogoś, kto miał taką postać. I jak sam mówił - trans empatii jest lepszy, gdyż to odbijanie obrażeń świetnie działa na zwierzątka. Do tego obrażenia przekształcane w zdrowie i armia petów niezwyciężona.
6199 #4 Asira
dnia październik 12 2011 10:10:15
Dobra robota, świetny poradnik Z przymrużeniem oka
13213 #5 rzymianin6
dnia luty 26 2012 17:39:47
No chyba trudno ,żeby lepszy artykuł o Rytualiście napisać.
12029 #6 zaar
dnia lipiec 27 2012 17:24:20
Jak taki rytualista mag radzi sobie z bossami np. na legendzie?
13824 #7 juluneczek
dnia listopad 11 2015 13:03:05
Wiecie może czemu teraz nie działa build? (TitanCalc) wyskakuje jakiś error(błąd u nich na stronie czy co?)Krzywi się
 
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [2 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
 
Shoutbox
Brak Awatara Bazyliszek1991 Bazyliszek1991 jest OffLine - 29.05.18
Oficjalnego spolszczenia nie ma, ale jest fanowskie które jest bardzo dobre i pokrywa praktycznie 100% tekstów z gry.


Brak Awatara Konradiusz Konradiusz jest OffLine - 12.05.18
W ogóle GD jest wreszcie po polsku?


Brak Awatara Konradiusz Konradiusz jest OffLine - 12.05.18
TQ nie umarło... W to cudo gra bardzo dużo osób,i jeszcze więcej wraca. Nie wiem jak tam Grim Dawn,bowiem jakoś mi nie podszedł ten tytuł,choć to kropka w kropkę TQ tylko, że bardziej mroczny świat.


Awatar GladiatorMaximus GladiatorMaximus jest OffLine - 10.05.18
Trzeba by przemodelować całą stronę, odświeżyć itd. ale kto by się tego podjął ? ;P


Awatar GladiatorMaximus GladiatorMaximus jest OffLine - 10.05.18
dla sentymentu czy coś ;D


Awatar GladiatorMaximus GladiatorMaximus jest OffLine - 10.05.18
Proponowałbym zmienić Akademię Titan Quest na Akademia Grim Dawn , ze względu że TQ praktycznie umarł, a GD ciągle się rozwija no i jest to gra od twórców TQ , można by zarchiwizować TQ Akademia


Awatar GladiatorMaximus GladiatorMaximus jest OffLine - 10.05.18
żyjecie ;D ?


Brak Awatara Mistrzunio11 Mistrzunio11 jest OffLine - 25.03.18
Szkoda, ja niestety nie mam wystarczającej wiedzy a wprowadzać innych w błąd jakimś nieprofesjonalnym buildem nie ma sensu Pokazuje język


Awatar Piterus Piterus jest OffLine - 24.03.18
@mistrzunio11 Jak masz czas, to twórz. Ja niestety już nie mam czasu na granie, by tworzyć buildy. Smutek


Brak Awatara Mistrzunio11 Mistrzunio11 jest OffLine - 23.03.18
Będą tworzone buildy z mistrzstwem run?


Aby wysłać wiadomość musisz być zalogowany.

 
 
 
IRON LORE ENTERTAINMENT and the IRON LORE LOGO are either registered trademarks or trademarks of Iron Lore Entertainment, Ltd. in the United States and/or other countries, used under license.
GameSpy and the "Powered by GameSpy" design are trademarks of GameSpy Industries, Inc. All rights reserved.
THQ Nordic and the THQNordic logo are trademarks and/or registered trademarks of THQ Nordic GmbH. All rights reserved.
All other trademarks, logos and copyrights are property of their respective owners.