Elementalista



 

Elementalisa jest postacią zrodzoną z dwóch przeciwstawnych sił natury. Jedną ręką władamy mocą ognia, a drugą mocą burzy. Zaowocowało to tym, że teraz wrogowie nigdy nie wiedzą, jaka ich śmierć spotka. Czy nagle ziemia im się otworzy i pochłonie ich wulkan, czy też nagle spadnie grom z jasnego nieba. Albo też w samym sercu zamieci natrafi on na grad odłamków lodu. A to wszystko dlatego że elementalista ma szeroki arsenał umiejętności i można kombinować do woli. A to wszystko po to, by szybciutko wroga na tamten świat wysłać. Jak na porządnego maga przystało, także i na tym połączeniu jest mały milusiński w postaci ognika burzy. To małe miridełko potrafi wzmocnić nasze ataki, nasycając je dodatkową moca żywiołów, co znacznie zwiększa ich destrukcyjne działanie.

Elementalista jest postacią dla każdego, rozwijaną pod 100 100 300. Za tymi liczbami kryje się -100% czasu regeneracji, -100% kosztu w energię oraz +300% szybkości rzucania czaru. Prekursorem takiego rozwoju postaci jest Qupeek i tu się dla niego należą brawa. Dodatkowe oklaski dla użytkownika Talos-Legendarny automatoi za opracowanie 100 100 300 pod wersję gry 1.1, co nie było wcześniej możliwe

 

Elementalista na wersję gry 1.1

 

Kalkulator umiejętności
http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Elementalist&master1=8&master2=1&sa=21&m1=32-0-10-1-0-8-8-0-1-0-0-0-6-12-1-0-1-1-0-8-1-0&m2=32-12-0-8-1-1-0-1-0-0-0-0-8-0-0-0-0-0-12-0-0

Jak widać w kalkulatorze, nie ma wybranych umiejętności, którymi ma walczyć postać. Spowodowane jest to tym, że sami musicie sobie wybrać co przypisać na LPM i PPM. Pamiętajcie, żeby posługiwać się umiejkami z Ziemi i Burzy. Jak zamierzacie np. na LPM mieć Wulkaniczną Kulę, a na PPM Erupcję, to lepiej pomyślcie nad zmiana profesji. Poniżej umiejki które można przypisać na określony przycisk myszy



A jak dalej nie wiecie na co się zdecydować, to poniżej szybka opisówka umiejek. Ja od razu mówię, że do testu, którego screeny widać niżej, użyłem kombo Błyskawica + Erupcja (IMO najlepszy zestaw).

Ziemia

Fala Płomieni
+ nie trzeba mieć przedmiotów zmniejszających czas regeneracji, gdyż wymaksowany pierwszy modyfiaktor zapewnia taką statystykę

- mały zasięg
- małe obrażenia

Wulkaniczna kula
+ nieograniczony zasięg
+ bardzo duże obrażenia

- ostatni modyfikator ten umiejki diabelnie laguje, jak za często będziemy rzucać kuleczką

Erupcja
+ duże obrażenia przez długi czas
+ nieograniczony zasięg

- stosunkowo długi czas regeneracji


Burza

Błyskawica
+ nieograniczony zasięg. Trzymając - domyślnie - klawisz Shift można rzucić ją w dowolne miejsce na mapie
+ największe obrażenia

- mały czas oszołomienia
- jeśli przypiszecie te umiejkę na LPM, to nawet mając -100% czasu regeneracji, nie można nią miotać cały czas. Jak będziecie nią atakować, to postać najpierw wywoła czar, potem zaatakuje kosturem i potem znowu czar. Nie jest to aż takie straszne jak się wydaje, ale chciałem, byście mieli to na uwadze. Jak was to denerwuje to można przypisać Błyskawicę pod PPM i wtedy coś takiego nie ma miejsca (podziękowania dla Marval, muszę przyznać że chyba sam tego bym nie odkrył).

Kula gromu
+ bardzo duży czas oszołomienia

- mniejsze obrażenia niż Błyskawica
- ma ograniczony zasięg

Odłamek lodu
+ sam jego zakup pozwala cieszyć się tą umiejętnością i możliwością rzucania cały czas odłamkiem
+ możliwość spowalniania wrogów

- ograniczony zasięg
- nie za duża siła rażenia


Sami wybierzcie co wam odpowiada i tym się bawcie. Niżej, przy screenach wypisane obrażenia z każdej umiejki na wersję gry 1.1 oraz 1.17

Co na początek a co na potem
Ano najlepiej zainwestować w to
l
Dla niewtajemniczonych dodam, że przedmiot w 100% legalny, bez żadnych wymagań i postacie na 1 lvl mogą go nosić. Wypada w tajnym przejściu na epicu.

Co do umiejętności to jak wiadomo gdy zaczynamy grę, to początkowe poziomy idą błyskawicznie, więc może wykorzystamy ten fakt i zamiast inwestować w wszystko po trochu lepiej zakupić coś, co pozwoli szybko eliminować od razu całe tabuny wrogów. W przypadku tej postaci mamy do wyboru


* Odłamek Lodu (Ice Shard).  Na początku możemy tylko jednym strzelać, ale ostatni upgrade czyli Grad (Torrent) zapewnia możliwość strzału wieloma pociskami naraz, co jest nieodzowne na początkowych poziomach. Niestety, zabawa taka żre manę jak diabli, więc należy się zaopatrzyć w niebieskie eliksiry - i to dużo.

* Erupcja (Eruption). Czas jej regeneracji jest całkiem długi, lecz moc czaru jest ogromna. Dlatego, gdy tworzymy czarodzieja, bierzemy Ziemię i ładujemy wszystko w słupek, by dorwać Erupcję. Za pomocą tej umiejki można praktycznie wszystko rozkminić w trymiga - ofensywa płynąca z tej umiejki jest nieoceniona. Szczególnie zabójczo prezentuje się z Formą Kamienia (Stone Form). Jak nas otoczą, to Erupcja, potem ochrona z kamienia i cieszcie oko patrząc, jak wszystko płonie. Ahh coś pięknego. I to tyle na temat tego skilla.

A co potem? Ano potem to inwestujecie w umiejętności z kalkulatora wyżej pamiętając o ważnej rzeczy - by zakupić je do połowy. A to dlatego, że lepiej jest, jak postać ma wiele umiejętności gorzej rozwiniętych aniżeli kilka na max. Rzecz jasna jak już zakupicie sobie umiejek po połowie, to można zacząć je maksować, ale prędzej bym nie polecał.


Walka
Na początku gry pod LPM nic nie przypisujemy, a pod PPM dowolną umiejętność ofensywą. Gdy uzyskamy -100% czasu regeneracji, pod LPM i PPM wybieramy po umiejce, przypisujemy je i używamy ich.

Proponowane wyposażenie
Z racji tego, że zielone przedmioty które podaje niżej są pyćko trudne do znalezienia (a wiadomo Polak leniwy jest), obok nich podaję zamiennik na fioleta. Wprawdzie niektóre statystyki przez to wam spadną, ale za to inne wzrosną. Do poszukiwań zalecam mody - na zwykłe potworki mody trudnościowe, które można znaleźć w dziale Download. Z kolei jeśli biegamy na bossy, to zalecam ten poradnik

http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=2531

GłowaDiadem Bai Hu z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Jak dla mnie jeden z ładniejszych hełmów dostępnych w grze. Sam w sobie posiada dobre statystyki, a jak jeszcze dodamy to tego bonus do zdrowia to jesteśmy w siódmym niebie. Szukamy go na tygrysach magów, a te z kolei biegają w III akcie w okolicach miasta Chang’an. Co do wzmacniania to najlepiej pasuje legendarny kryształ Erebu (IV akt, legenda) z bonusem +2 do umiejętności. Jeśli jednak nie dostaniecie takiego bonusu (kryształ wypada tylko raz w grze na jednej postaci), to użyjcie inkarnacji sprytu Odysa (IV akt, legenda) z bonusem +33 inteligencji.

Jako zamiennik polecam przedmiot Korona Plutona (IV akt, legenda).

NogiButy Ze Skóry Demona

Dla magów nie ma nic lepszego. Te buciki są po prostu idealne i nie da się ich niczym zastąpić. Zresztą co ja wam będę marudził – zobaczcie sobie na screenie. Ten zacny przedmiot wypada na poziomie legendarnym w IV akcie, tak więc musimy Tajne Przejście odwiedzić lub złożyć wizytę Hadesowi.

RęceKlamra Arcymaga

Przedmiot łatwy do znalezienia i bardzo potężny (prawie połowa zmniejszonego czasu regeneracji pochodzi właśnie z tej klamerki, co na postaciach z -100% czasu regeneracji się przydaje). Wypada ona na całym poziomie legendarnym. Ja polecam szukać jej pod ateńskimi katakumbami, czyli idziemy na Alastora. Z tego co wiem boss ten nie jest zbytnio lubiany, dlatego polecam zastosowanie sztuczki. Kupcie jakiś dalekozasięgowy czas ofensywny (np. Błyskawica czy Erupcja), potem przypiszcie go na PPM. Teraz idziemy na Alastora, otwieramy drzwi, trzymajcie klawisz Shift i klikajcie PPM w kierunku bossa. Ponieważ nie weszliśmy w strefę bossa (ciągle stoimy w drzwiach) Alastor nas nie zaatakuje. Dodatkowo nasz czas posiada spory zasięg i z łatwością trafi drania. Prosta rzecz i bardzo skuteczna.

TorsOpończa Bai Hu z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Jedna z ładniejszych szat dla magów. Nie lubi za często wypadać, a do tego jeszcze leci z tygrysów magów, których mało kto lubi. Jednak pamiętajcie, że cierpliwość się opłaci. Opończę szukamy z dodatkiem do zdrowia. Polecam przeczesywać okolice miasta Chang’an z III aktu, czyli teleportujemy się do tegoż miasta i wracamy się. Po wyczyszczeniu przedmieść teleportujemy się znów do miasta i kierujemy się w stronę Lasu Starożytnych, a potem Doliny Jinghe. Czynność powtarzajcie aż znajdziecie upragnioną szatę. Reliktem do niej pasującym jest inkarnacja złotego runa (I akt, legenda) z bonusem -8% czasu regerenacji.

P.S. Jako ciekawostkę podam, że w języku chińskim Bai Hu oznacza biały tygrys (trzeba przyznać, że nazwa trafiona).

Niestety, w przypadku tej zbroi nie istnieje fiolet zapewniający -20% kosztu w energię. Najbliżej ideałowi są Medytacyjne Szaty Feng Xao (III akt, legenda) zapewniające -15% kosztu w energię. Pomimo tego minusa, przedmiot ten daje m.in. -15% czasu regeneracji, co warto wykorzystać.

BrońLaska Heka

Jeśli zależy nam na postaci z -100% regeneracji, to ten kostur jest niezastąpiony. Najlepiej oczywiście sprawuje się na postaciach z ogniem, niemniej jednak w innych buildach na 100 100 300 także się nada – dodatkowa inteligencja jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Kostur wypada w II akcie na epicu i legendzie, więc rekomenduję by pognębić Telkina.

PierścienieKartusz \ Pierścień Persefony

Na pewno niejednego zdziwi, co niebieski przedmiot robi obok fioleta w buildzie. Ano został on wybrany, gdyż bonus do szybkości rzucania czarów i kosztu w energię jest tu niezastąpiony. Niestety, nie ma innego ringusa, którego można by dać w zamian, więc trzeba będzie się z niebieskim przemęczyć. Kartusz wypada w II akcie na normalu, a Persefona w IV akcie na legendzie

NaszyjnikŁaska Afrodyty

Najlepszy naszyjnik dla magów jaki istnieje. Odporności, +2 do umiejek i olbrzymi bonus do zdrowia. Po prostu ideał. Niestety, daje on też szansę na to, że nasz atak zniewoli umysł wroga i sprawi że będzie dla nas walczył. Wydawać by się mogło że to dobrze, jednak zapewniam że takie coś na dłuższą metę bardziej wkurza niż pomaga. Jak chcecie rozwiązać ten problem, to zapraszam do moich poradników, gdzie jest opisane, jak dokonać przeróbki naszyjnika

Wersja bez moda
http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3442

Wersja z modem
http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3450

Naszyjnik wypada w IV akcie na legendzie. Jakby brakowało wam ujemnego czasu regeneracji bądź ujemnego kosztu w energię, to zalecam zainwestowanie w naszyjnik Polaris - do znalezienia w I akcie na epicu.

Artefakt Talizman Jadeitowego Cesarza

Jedyny artefakt zmniejszający czas regeneracji. 99,9% postaci pod -100% zmniejszenia czasu regeneracji korzysta z tego cudeńka. Sam w sobie jest niezły, a umiejętność, którą daję nie raz przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. Tajemna formuła potrzebna do stworzenia tegoż artefaktu wypada w I akcie na poziomie legendarnym. Najbardziej poszukiwanym bonusem za kompletność jest dodatek do inteligencji, lecz jaki znajdziecie, taki używajcie.

Poniżej zestawienie wszystkich składników wymaganych do stworzenia artefaktu życzę - owocnych poszukiwań

Złoto

3 775 000

Artefakty

* Królobójca (I akt, epic)
* Maska zdobywcy (I akt, legenda)
* Pieśń węża (III akt, normal)
* Cień kruka (I akt, epic)
* Hebanowa kula (III akt, epic)
* Jadeitowa figurka (I akt, epic)

Relikwie

* Inkarnacja spokoju Jadeitowego  Cesarza – Kompletny relikt(III akt, legenda)
* 2x Ucieleśnienie lustra Archimedesa – Kompletny relikt (I akt, epic)
* Esencja Udżat Horusa – Kompletny relikt (II akt, normal)
* Ucieleśnienie wdzięku Guan-Yu – Kompletny relikt (III akt, epic)
* Ucieleśnienie gniewu Aresa – Kompletny relikt (IV akt, epic)
* Ucieleśnienie złotego runa – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Ucieleśnienie męstwa Achillesa – Kompletny relikt

Amulety

* Sztywny pancerz – Kompletny amulet (II akt, normal)
* 2x Epicka skorupa żółwia – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Legendarna skorupa żółwia – Kompletny amulet
* Epicki szablowy pazur – Kompletny amulet (III akt, epic)

Zwoje
* Zwój ochrony żywiołów – Ekwipunek (cały normal)
* Potężny zwój dżina – Ekwipunek (cały epic)

Jak nie traficie bonusu do inteligencji, to da się to przeboleć, albo
a)można składniki do stworzenia arta poszukać jeszcze raz
b)zaraz przed stworzeniem zrobić backup postaci. W razie czego można go przywrócić i robić artefakt tak długo, aż znajdziemy upgragniony bonus.
c) po stworzeniu użyć programu TQVault i za jego pomocą zmienić bonus za kompletność
 
Uwaga od autora
Z przedmiotami dającymi zmniejszony czas regeneracji może być mały problem (nie dotyczy artefaktu), a mianowicie trzeba je znaleźć w odpowiednich wersjach, by zdobyć -100%. Dla niewtajemniczonych wyjaśniam, że np. klamrę arcymaga można można znaleźć w wersji z bonusem -37% czasu regeneracji, albo też z bonusem -42%. I niestety, jak znajdziemy ją z tym gorszym bonusem, to możemy nie uzyskać -100%. Cóż więc robić? Otóż jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu

* wyrzucacie przedmiot i szukacie go ponownie w nadziei, że teraz będzie miał lepsze statystyki

* instalujecie i odpalacie program TQVault (dostępny w Download) i za jego pomocą kopiujecie sobie przedmiot ,np. do schowka. Podczas kopiowania następuje zmiana statystyk – czasem na gorsze, czasem na lepsze i tym sposobem można np. z -34% czasu regeneracji (jest to wartość minimalna dla klamry) zrobić aż -47% (a to jak się domyślacie jest to wartość maksymalna). Takie kopiowanie czitem nie jest, jeśli zachowacie tylko jeden przedmiot – oczywiście ten najlepszy – a resztę wywalicie. W TQVault przedmiot będzie miał te same statystyki, ale w grze już nie. Pamiętajcie o tym przy sprawdzaniu

* dla leniwych polecam kombinować z takim zjawiskiem jakim jest item seed. Nie będę się tu rozwodził co to jest itd. Powiem w skrócie - za pomocą tego można szybko zmienić statystyki itema, by wyciśnąć z niego tyle, ile się da. Nie martwcie się, że bawiąc się tym nagle przedmiot dostanie bonus miliard dmg, gdyż nie jest to możliwe. Ale do rzeczy.
Zainstalujcie i odpalcie TQVault. Po lewej stronie z menu wybieracie postać z klamerką arcymaga (którą uprzednio sobie wydropiliście), klikacie PPM na przedmiot i opcja Change Item Seed. Teraz program poprosi was o wpisanie liczby. Użyjcie 2158, potem OK, wyłączamy vaulta, odpalamy grę i cieszymy się klamerką z bonusem -47% czasu regeneracji \o/ Dla pozostałych przedmiotów polecam seed 3421

Jakby ktoś miał problem z Vaultem, to pytać się na forum bym prosił.
 

Rozdysponowanie punktów cech
Z racji tego, że w buildzie korzystam z pierścienia z dużym bonusem do zręczności, wszystie punkty cech inwestuję w inteligencję. W najgorszym wypadku byście musieli załadować 11 punktów w zręczność, gdyż po wymaksowaniu mistrzostw i dodaniu tych 11 punktów cech dostaniemy 174 zręczności, a tyle wymaga najlepszy przedmiot dla magów - Buty Ze Skóry Demona. A jak byście chcieli sobie zresetować punkty cech by je ponownie rozdać, to użyjcie programu Defiler znajdującego się w dziale Download. I w razie problemów z tym programem zapraszam na forum.

Screeny
Poniżej screeny przykładowego druida. Postać wykonałem programem Defiler. Do testów użyte zostało kombo Błyskawica + Erupcja


Błyskawica - pojedyńczy błysk 5022

 Erupcja - dmg z jednego BUM 2452

Fala Płomieni - pojedyńczy pocisk 1466

Grom - jedna kuleczka 1924

Odłamek lodu - jeden pocisk 1441

Wulkaniczna Kula - jedna kula 4060


Plusy i minusy

+ różnorodne skille ofensywne do wyboru
+ mały pecik pomocny w walce jako przynęta oraz "dopalacz" do naszych obrażeń
+ dzięki podwójnemu wzmocnieniu Zaklęciem Ziemi oraz Burzową Chmurą zadajemy dość duże obrażenia

- nie można się leczyć umiejkami, tylko potkami, co troszkę wnerwia na 100 100 300
- brak umiejki, która odpalona skutecznie oddzieli nas od wrogów (coś jak Ściana cierni z mistrzostwa Natury)

Teoria teorią...
Ale najlepiej wszystko się testuje w praktyce. Co z tego, że ja się nagadam, wszystko pokaże, zrobię screeny, opisy itd., skoro jeśli chcemy poczuć postać, to musimy ją wziąść w nasze własne, spracowane ręce i na własnej skórze wszystko przetestować. Dlatego też kochani w dziale Download możecie sobie pobrać tą i inne postacie, których opisy można tu znaleźć. Niżej link do pobrania - miłej zabawy życzę

http://titanquest.gram.pl/infusions/pro_download_panel/download.php?did=26

W przypadku tej postaci na teście który możecie pobrać jest więcej punktów umiejek niż normalnie. Zrobiłem tak, by rozwinąć wszystkie ofensywne umiejętności i dzięki temu za jednym razem sobie wszystkie przetestujecie i wybierzecie najlepszy dla siebie wariant.

 

Elementalista na wersję gry 1.17



Kalkulator umiejętności

http://www.titancalc.com/TitanCalc.asp?mastery=Elementalist&master1=8&master2=1&sa=21&m1=32-0-10-1-0-8-8-0-1-0-0-0-6-12-1-0-1-1-0-8-1-0&m2=32-12-0-8-1-1-0-1-0-0-0-0-8-0-0-0-0-0-12-0-0

Jak widać w kalkulatorze, nie ma wybranych umiejętności, którymi ma walczyć postać. Spowodowane jest to tym, że sami musicie sobie wybrać co przypisać na LPM i PPM. Pamiętajcie, żeby posługiwać się umiejkami z Ziemi i Burzy. Jak zamierzacie np. na LPM mieć Wulkaniczną Kulę, a na PPM Erupcję, to lepiej pomyślcie nad zmiana profesji. Poniżej umiejki które można przypisać na określony przycisk myszy



A jak dalej nie wiecie na co się zdecydować, to poniżej szybka opisówka umiejek. Ja od razu mówię, że do testu, którego screeny widać niżej, użyłem kombo Błyskawica + Erupcja (IMO najlepszy zestaw).

Ziemia

Fala Płomieni
+ nie trzeba mieć przedmiotów zmniejszających czas regeneracji, gdyż wymaksowany pierwszy modyfiaktor zapewnia taką statystykę

- mały zasięg
- małe obrażenia

Wulkaniczna kula
+ nieograniczony zasięg
+ bardzo duże obrażenia

- ostatni modyfikator ten umiejki diabelnie laguje, jak za często będziemy rzucać kuleczką

Erupcja
+ duże obrażenia przez długi czas
+ nieograniczony zasięg

- stosunkowo długi czas regeneracji


Burza

Błyskawica
+ nieograniczony zasięg. Trzymając - domyślnie - klawisz Shift można rzucić ją w dowolne miejsce na mapie
+ największe obrażenia

- mały czas oszołomienia
- jeśli przypiszecie te umiejkę na LPM, to nawet mając -100% czasu regeneracji, nie można nią miotać cały czas. Jak będziecie nią atakować, to postać najpierw wywoła czar, potem zaatakuje kosturem i potem znowu czar. Nie jest to aż takie straszne jak się wydaje, ale chciałem, byście mieli to na uwadze. Jak was to denerwuje to można przypisać Błyskawicę pod PPM i wtedy coś takiego nie ma miejsca (podziękowania dla Marval, muszę przyznać że chyba sam tego bym nie odkrył).

Kula gromu
+ bardzo duży czas oszołomienia

- mniejsze obrażenia niż Błyskawica
- ma ograniczony zasięg

Odłamek lodu
+ po zakupieniu pierwszego ulepszenia można nim miotać cały czas, nawet, jeśli postać nie wyciąga z przedmiotów -100% czasu regeneracji, co jest przydatne na początku gry
+ możliwość spowalniania wrogów

- ograniczony zasięg
- nie za duża siła rażenia


Sami wybierzcie co wam odpowiada i tym się bawcie. Niżej, przy screenach wypisane obrażenia z każdej umiejki na wersję gry 1.1 oraz 1.17

Co na początek a co na potem
Ano najlepiej zainwestować w to
l
Dla niewtajemniczonych dodam, że przedmiot w 100% legalny, bez żadnych wymagań i postacie na 1 lvl mogą go nosić. Wypada w tajnym przejściu na epicu.

Co do umiejętności to jak wiadomo gdy zaczynamy grę, to początkowe poziomy idą błyskawicznie, więc może wykorzystamy ten fakt i zamiast inwestować w wszystko po trochu lepiej zakupić coś, co pozwoli szybko eliminować od razu całe tabuny wrogów. W przypadku tej postaci mamy do wyboru


* Odłamek Lodu (Ice Shard). Na początku możemy tylko jednym strzelać, ale jak wymaksujecie ulepszenie Prędkość (Velocity), zyskacie -100% czasu regeneracji i można miotać nim cały czas. Upgrade ostatni zapewnia możliwość strzału wieloma pociskami naraz, co jest nieodzowne na początkowych poziomach. Niestety, zabawa taka żre manę jak diabli, więc należy się zaopatrzyć w niebieskie eliksiry - i to dużo.

* Erupcja (Eruption). Czas jej regeneracji jest całkiem długi, lecz moc czaru jest ogromna. Dlatego, gdy tworzymy czarodzieja, bierzemy Ziemię i ładujemy wszystko w słupek, by dorwać Erupcję. Za pomocą tej umiejki można praktycznie wszystko rozkminić w trymiga - ofensywa płynąca z tej umiejki jest nieoceniona. Szczególnie zabójczo prezentuje się z Formą Kamienia (Stone Form). Jak nas otoczą, to Erupcja, potem ochrona z kamienia i cieszcie oko patrząc, jak wszystko płonie. Ahh coś pięknego. I to tyle na temat tego skilla.

A co potem? Ano potem to inwestujecie w umiejętności z kalkulatora wyżej pamiętając o ważnej rzeczy - by zakupić je do połowy. A to dlatego, że lepiej jest, jak postać ma wiele umiejętności gorzej rozwiniętych aniżeli kilka na max. Rzecz jasna jak już zakupicie sobie umiejek po połowie, to można zacząć je maksować, ale prędzej bym nie polecał.


Walka
Na początku gry pod LPM nic nie przypisujemy, a pod PPM dowolną umiejętność ofensywą. Gdy uzyskamy -100% czasu regeneracji, pod LPM i PPM wybieramy po umiejce, przypisujemy je i używamy ich. 

Proponowane wyposażenie
Z racji tego, że zielone przedmioty które podaje niżej są pyćko trudne do znalezienia (a wiadomo Polak leniwy jest), obok nich podaję zamiennik na fioleta. Wprawdzie niektóre statystyki przez to wam spadną, ale za to inne wzrosną. Do poszukiwań zalecam mody - na zwykłe potworki mody trudnościowe, które można znaleźć w dziale Download. Z kolei jeśli biegamy na bossy, to zalecam ten poradnik

http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=2531

Głowa - Przewodnik Tyrezjasza
Przechadzając się po Hadesie dobrze mieć kogoś, kto by nas poprowadził przez tą niebiezpieczną krainę. Najlepszy byłby tu wieszcz Tyrezjasz. Niestety, chłop ma inne zmartwienia i zamiast niego będziemy musieli się posłużyć powyższym hełmem. Wiem, że on po założeniu zakrywa nam oczy, ale i tak w Podziemiu jest ciemno, więc w sumie na jedno wychodzi (xD). Hełmik wypada w IV akcie na legendzie.

Jakby ktoś chciał, to oprócz tegoż hełmofonu można zastosować także Złoty Welon Hesione (I akt, legenda).

NagolennikiNogawice Szamana z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Te buty podobnie jak Przybranie Głowy Szamana także zmniejszają czas regeneracji. I one też nie są za łatwe do znalezienia, ale niestety nie ma innych bucików dających taką statystykę. Te przedstawione na screenie mają bonus w postaci zdrowia i na znalezieniu takiej wersji skupiamy się. Buciki wzmacniamy inkarnacją sandałów Hermesa (I akt, legenda) z bonusem +210 zdrowia.

Jako zamiennik polecam Nogawice Plutona (IV akt, legenda), przy czym należy wiedzieć, że dają one tylko -5% czasu regeneracji i jeżeli zdecydujecie się z nich korzystać, to brakujące -5% można wycisnąć z Korony Plutona (IV akt legenda).

RęceKlamra Arcymaga

Przedmiot łatwy do znalezienia i bardzo potężny (gdyż prawie połowa zmniejszonego czasu regeneracji pochodzi właśnie z tej klamerki). Wypada ona na całym poziomie legendarnym. Ja polecam szukać jej pod ateńskimi katakumbami, czyli idziemy na Alastora. Z tego co wiem boss ten nie jest zbytnio lubiany, dlatego polecam zastosowanie sztuczki. Kupcie jakiś dalekozasięgowy czas ofensywny (np. Błyskawica czy Erupcja), a potem przypiszcie go na PPM. Teraz idziemy na Alastora, otwieramy drzwi, trzymajcie klawisz Shift i klikajcie PPM w kierunku bossa. Ponieważ nie weszliśmy w strefę bossa (ciągle stoimy w drzwiach) Alastor nas nie zaatakuje. Dodatkowo nasz czas posiada spory zasięg i z łatwością trafi drania. Prosta rzecz i bardzo skuteczna.

TorsOpończa Bai Hu z dodatkiem "Nieśmiertelności"

Jedna z ładniejszych szat dla magów. Nie lubi za często wypadać, a do tego jeszcze leci z tygrysów magów, których mało kto lubi. Jednak pamiętajcie, że cierpliwość się opłaci. Opończę szukamy z dodatkiem do zdrowia. Polecam przeczesywać okolice miasta Chang’an z III aktu, czyli teleportujemy się do tegoż miasta i wracamy się. Po wyczyszczeniu przedmieść teleportujemy się znów do miasta i kierujemy się w stronę Lasu Starożytnych, a potem Doliny Jinghe. Czynność powtarzajcie aż znajdziecie upragnioną szatę. Reliktem do niej pasującym jest inkarnacja złotego runa (I akt, legenda) z bonusem -8% czasu regeneracji.

P.S. Jako ciekawostkę podam, że w języku chińskim Bai Hu oznacza biały tygrys (trzeba przyznać, że nazwa trafiona).

Niestety, w przypadku tej zbroi nie istnieje fiolet zapewniający -20% kosztu w energię. Najbliżej ideałowi są Medytacyjne Szaty Feng Xao (III akt, legenda) zapewniające -15% kosztu w energię. Pomimo tego minusa, przedmiot ten daje m.in. -15% czasu regeneracji, co warto wykorzystać.

Broń - Kostur Kosmosu

Broń stworzona z myślą o elementaliście. Wspomaga ona nasz potencjał do anihilacji i to w bardzo dużym stopniu i do tego się zajefajnie świeci trzema kolorami symbolizującymi lód, pioruny i ogień, czyli całą naturę elementalisty. Kostur wypada w IV akcie na legendzie.

Pierścienie - Pierścień Persefony \ Sokratejski...Nieśmiertelności

Zielony pierścień zapewnia nam bardzo duży kopniak do inteligencji, co bardzo wpływa na obrażenia z czarów. Do tego dodatek Nieśmiertelności zapewnia jeszcze bonus do zdrówka, co bardzo przyda się magom. Z kolei Persefonę wybrałem tu ze względu na bon -10% kosztu w energię. Oczywiście reszta statystyk też jest bardzo dobra, jednak kluczowa była właśnie ta mała statystyka (są jeszcze inne pierścienie zmniejszające koszt w energię, ale Persefona wygrywa). Co do poszukiwać to zieloniec wypada na całym poziomie legendarnym. Nie ma jednego miejsca gdzie go można znaleźć. Nie martwcie się tym - on nader często wypada. Z kolei fioleciak leci w IV akcie, czyli znowu trzeba wybrać się w zaświaty. Wracając jeszcze do zielonego - wzmocnieniem dla niego jest inkarnacja podstępu małpiego króla (III akt, legenda) z bonem +10% ruchu.

NaszyjnikŁaska Afrodyty

Najlepszy naszyjnik dla magów jaki istnieje. Odporności, +2 do umiejek i olbrzymi bonus do zdrowia. Po prostu ideał. Niestety, daje on też szansę na to, że nasz atak zniewoli umysł wroga i sprawi że będzie dla nas walczył. Wydawać by się mogło że to dobrze, jednak zapewniam że takie coś na dłuższą metę bardziej wkurza niż pomaga. Jak chcecie rozwiązać ten problem, to zapraszam do moich poradników, gdzie jest opisane, jak dokonać przeróbki naszyjnika

Wersja bez moda
http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3442

Wersja z modem
http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=3450

Sam naszyjnik wypada w IV akcie na legendzie.

ArtefaktTalizman Jadeitowego Cesarza

Jedyny artefakt zmniejszający czas regeneracji. 99,9% postaci pod -100% zmniejszenia czasu regeneracji korzysta z tego cudeńka. Sam w sobie jest niezły, a umiejętność, którą daję nie raz przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. Tajemna formuła potrzebna do stworzenia tegoż artefaktu wypada w I akcie na poziomie legendarnym. Najbardziej poszukiwanym bonusem za kompletność jest dodatek do inteligencji, lecz jaki znajdziecie, taki używajcie.

Poniżej zestawienie wszystkich składników wymaganych do stworzenia artefaktu

Złoto
3 775 000

Artefakty

* Królobójca (I akt, epic)
* Maska zdobywcy (I akt, legenda)
* Pieśń węża (III akt, normal)
* Cień kruka (I akt, epic)
* Hebanowa kula (III akt, epic)
* Jadeitowa figurka (I akt, epic)

Relikwie

* Inkarnacja spokoju Jadeitowego  Cesarza – Kompletny relikt(III akt, legenda)
* 2x Ucieleśnienie lustra Archimedesa – Kompletny relikt (I akt, epic)
* Esencja Udżat Horusa – Kompletny relikt (II akt, normal)
* Ucieleśnienie wdzięku Guan-Yu – Kompletny relikt (III akt, epic)
* Ucieleśnienie gniewu Aresa – Kompletny relikt (IV akt, epic)
* Ucieleśnienie złotego runa – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Ucieleśnienie męstwa Achillesa – Kompletny relikt

Amulety

* Sztywny pancerz – Kompletny amulet (II akt, normal)
* 2x Epicka skorupa żółwia – Kompletny amulet (I akt, epic)
* Legendarna skorupa żółwia – Kompletny amulet
* Epicki szablowy pazur – Kompletny amulet (III akt, epic)

Zwoje
* Zwój ochrony żywiołów – Ekwipunek (cały normal)
* Potężny zwój dżina – Ekwipunek (cały epic)

Jak nie traficie bonusu do iteligencji, to można się z tym pogodzić, albo
a) można składniki do stworzenia arta poszukać jeszcze raz
b) zaraz przed stworzeniem zrobić backup postaci. W razie czego można go przywrócić i robić artefakt tak długo, aż znajdziemy upragniony bonus.
c) po stworzeniu użyć programu TQVault i za jego pomocą zmienić bonus za kompletność

Po więcej info zapraszam na forum - tam się należy pytać co i jak.

Uwaga od autora
Z przedmiotami dającymi zmniejszony czas regeneracji może być mały problem (nie dotyczy artefaktu), a mianowicie trzeba je znaleźć w odpowiednich wersjach, by zdobyć -100%. Dla niewtajemniczonych wyjaśniam, że np. klamrę arcymaga można można znaleźć w wersji z bonusem -37% czasu regeneracji, albo też z bonusem -42%. I niestety, jak znajdziemy ją z tym gorszym bonusem, to możemy nie uzyskać -100%. Cóż więc robić? Otóż jest kilka sposobów na rozwiązanie tego problemu

* wyrzucacie przedmiot i szukacie go ponownie w nadziei, że teraz będzie miał lepsze statystyki

* instalujecie i odpalacie program TQVault (dostępny w Download) i za jego pomocą kopiujecie sobie przedmiot ,np. do schowka. Podczas kopiowania następuje zmiana statystyk – czasem na gorsze, czasem na lepsze i tym sposobem można np. z -34% czasu regeneracji (jest to wartość minimalna dla klamry) zrobić aż -47% (a to jak się domyślacie jest to wartość maksymalna). Takie kopiowanie czitem nie jest, jeśli zachowacie tylko jeden przedmiot – oczywiście ten najlepszy – a resztę wywalicie. W TQVault przedmiot będzie miał te same statystyki, ale w grze już nie. Pamiętajcie o tym przy sprawdzaniu

* dla leniwych polecam kombinować z takim zjawiskiem jakim jest item seed. Nie będę się tu rozwodził co to jest itd. Powiem w skrócie - za pomocą tego można szybko zmienić statystyki itema, by wyciśnąć z niego tyle, ile się da. Nie martwcie się, że bawiąc się tym nagle przedmiot dostanie bonus miliard dmg, gdyż nie jest to możliwe. Ale do rzeczy.
Zainstalujcie i odpalcie TQVault. Po lewej stronie z menu wybieracie postać z klamerką arcymaga (którą uprzednio sobie wydropiliście), klikacie PPM na przedmiot i opcja Change Item Seed. Teraz program poprosi was o wpisanie liczby. Użyjcie 2158, potem OK, wyłączamy vaulta, odpalamy grę i cieszymy się klamerką z bonusem -47% czasu regeneracji \o/ Na pozostałe przedmioty polecam seed 3421

Pytania? Problemy? Zapraszam na forum.

Rozdysponowanie punktów cech
Z racji tego, że w buildzie korzystam z pierścienia z dużym bonusem do zręczności, wszystie punkty cech inwestuję w inteligencję. W najgorszym wypadku byście musieli załadować 11 punktów w zręczność, gdyż po wymaksowaniu mistrzostw i dodaniu tych 11 punktów cech dostaniemy 174 zręczności, a tyle wymaga najlepszy przedmiot dla magów - Buty Ze Skóry Demona. A jak byście chcieli sobie zresetować punkty cech by je ponownie rozdać, to użyjcie programu Defiler znajdującego się w dziale Download. I w razie problemów z tym programem zapraszam na forum.

Screen
Poniżej screeny przykładowego druida. Postać wykonałem programem Defiler. Do testów użyte zostało kombo Błyskawica + Erupcja

Błyskawica - pojedyńczy błysk 5744

Erupcja - dmg z jednego BUM 2673

Fala Płomieni - pojedyńczy pocisk 1569

Grom - jedna kuleczka 1968

Odłamek lodu - jeden pocisk 1520

Wulkaniczna Kula - jedna kula 4322


Plusy i minusy

+ różnorodne skille ofensywne do wyboru
+ mały pecik pomocny w walce jako przynęta oraz "dopalacz" do naszych obrażeń
+ dzięki podwójnemu wzmocnieniu Zaklęciem Ziemi oraz Burzową Chmurą zadajemy dość duże obrażenia

Teoria teorią...
Ale najlepiej wszystko się testuje w praktyce. Co z tego, że ja się nagadam, wszystko pokaże, zrobię screeny, opisy itd., skoro jeśli chcemy poczuć postać, to musimy ją wziąść w nasze własne, spracowane ręce i na własnej skórze wszystko przetestować. Dlatego też kochani w dziale Download możecie sobie pobrać tą i inne postacie, których opisy można tu znaleźć. Niżej link do pobrania - miłej zabawy życzę

http://titanquest.gram.pl/infusions/pro_download_panel/download.php?did=26

W przypadku tej postaci na teście który możecie pobrać jest więcej punktów umiejek niż normalnie. Zrobiłem tak, by rozwinąć wszystkie ofensywne umiejętności i dzięki temu za jednym razem sobie wszystkie przetestujecie i wybierzecie najlepszy dla siebie wariant.

Uwagi końcowe

* info o zielonych przedmiotach występujących w artykule (dla zainteresowanych) 

http://titanquest.gram.pl/faq.php?cat_id=10

* to co widać wyżej, to sposób rozwoju, który pozwoli się cieszyć buildem. Jeśli chcecie wycisnąć więcej, bądź macie lepszą koncepcję na postać, to zmieńcie co wam się nie podoba i już.

* jak macie problem z doborem odpowiedniej dla siebie postaci albo nie wiecie, w co zainwestować, to nie pisać mi tego w komentarzach, ale w specjalnie przygotowanym do tego wątku. Niżej link 

http://titanquest.gram.pl/forum/viewthread.php?thread_id=709&

Każdy komentarz odbiegający od tej reguły będzie kasowany, a autor zarobi bana na 24 godziny. Rzecz jasna po tym czasie konto będzie znów aktywne, ale administracja ma dobrą pamięć i zapamięta z łatwością takiego delikwenta i będziemy się baczniej mu przyglądać. Jak nie chcesz się narazić, to stosuj powyższą zasadę, a wszystko będzie OK.

I jeszcze na koniec
Specjalne podziękowania dla Talos-Legendarny automatoi za wszelkie porady i wskazówki, dzięki którym udało mi się poprawić build i teraz można go oglądać w całej okazałości. Odwaliłeś chłopie kawał dobrej roboty i jestem ci za to dozgonnie wdzięczny.

 

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit Tweet This Favourites
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook - Lubię To:


Komentarze
10867 #1 Deamon6PL
dnia sierpień 18 2011 17:46:59
1.
A szkoda, bo aż się prosi by tam Odnowę ustawić.

Kreciuch, skąd ty wytrzasnąłeś Odnowę u Elementalisty ? Z przymrużeniem oka
Ojć, już poprawiam

2. Można się bawić na 3 umiejki ofensywne. Przypisać wciśnięcie kółka myszy do np. 4, a pod 4 wstawić skilla.
3. Czekałem na ten build. Dzięki wielkie, jest wspaniały.
3900 #2 meduz2112
dnia sierpień 19 2011 10:32:58
Kolejny wspaniały build

Brawo dla Kreciucha
10778 #3 Czarodziej deb
dnia sierpień 19 2011 12:27:20
Nieźle żeś to wykombinował, jednak nie zdążyłem przed tobą. Mógłbym wiedzieć czym szanownym pan Kreciuch się teraz zajmie?
109 #4 Kreciuch
dnia sierpień 19 2011 16:57:15
Pożyjesz, zobaczysz (:
10778 #5 Czarodziej deb
dnia sierpień 19 2011 19:09:36
No cóż trudno ale i tak ciekawość mnie zżera. Powiedz mi tylko czy to będzie Moloch czy nie, proszę.
10664 #6 Sebaking
dnia sierpień 19 2011 22:27:21
Podpisuję się pod Molocha!
10778 #7 Czarodziej deb
dnia sierpień 20 2011 14:05:12
Lecz ja właśnie mam nadzieje że to nie będzie Moloch bo chcę z niego zrobić Chucka Szeroki uśmiech
109 #8 Kreciuch
dnia sierpień 20 2011 18:01:57
@Sebaking
Moloch też będzie, masz to jak w banku

@Czarodziej deb
To będzie postać z jednym z moich ulubionych mistrzostw, czyli Duchem. Tego hero sam posiadam więc myślę że dobrze uda mi się go opisać. I nic więcej na ten temat nie powiem. Koniec kropka.
10778 #9 Czarodziej deb
dnia sierpień 20 2011 20:23:15
Dobrze ja chciałem wiedzieć czy to będzie Moloch Szeroki uśmiech, a ja nie naciskałem, żebyś powiedział co to za build.

Moloch nein
10664 #10 Sebaking
dnia wrzesień 09 2011 13:25:04
Mam pytanie, czy Zaklęcie Ziemi i to Storm Nimbus zwiększa siłę np. Wulkanicznej kuli lub Błyskawicy?
109 #11 Kreciuch
dnia wrzesień 11 2011 19:47:13
Yup
10664 #12 Sebaking
dnia wrzesień 11 2011 21:52:30
Co Yup?
109 #13 Kreciuch
dnia wrzesień 25 2011 08:51:35
To była odpowiedź na twój poprzedni komentarz, że się wszystko zgadza.
9966 #14 Mito
dnia listopad 30 2011 19:12:04
Tu jest chyba błąd o Odłamku Lodu - u mnie ta umiejętność nie regeneruje się tzn. strzelam tak szybko, jak szybko macham ręką. Zawsze tak u mnie było i czy to u mnie jest błąd, czy na stronie? Oprócz tego jest pomyłka (łapię za słówka):
Poniżej screeny przykładowego druida.
13213 #15 rzymianin6
dnia luty 26 2012 17:48:00
Mito nie przejmuj się to normalne już dawno to sprawdzałem o tych odłamkach lodu.
3807 #16 Oks2211
dnia lipiec 22 2012 10:28:44
Dlaczego nie Cestus?
10381 #17 olimpijczyk
dnia marzec 13 2013 16:52:59
Dlaczego? Jeszcze się pytasz? To są gigantyczne straty w koszcie w energii lol
15703 #18 Miszor@
dnia luty 01 2016 15:32:17
Poniżej screeny przykładowego druida
Kreciuch to nie druid!
 
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
 
Shoutbox
Awatar Serena Serena jest OffLine - 20.09.18
Witam Jak za pomocą programu Paint wkleić do fotki fragment tła tak by nie było widać brzegów wklejania czyli by fragment wtopił się w fotkę? Na razie to wygląda jak łata. Pozdrawiam


Awatar juluneczek juluneczek jest OffLine - 24.07.18
Jest dużo edytorów online,np. zmniejszacz . pl :wrzucasz oryginalne zdjęcie->określ wymiary[100x100]->w
ybierasz jakość[jeśli plik wyjdzie za duży to zmniejzasz]->odznac
zasz znak wodny->wyk


Awatar Serena Serena jest OffLine - 23.07.18
Tak wiem ale w programie Paint przy opcji zmiany rozmiaru fotki są wartości w pikselach i procentach UśmiechZawsze mam problem z ciężarem pliku.


Awatar juluneczek juluneczek jest OffLine - 23.07.18
Kliknij prawym -> właściwości -> sczegóły, i tam masz wymiary obrazka


Awatar Serena Serena jest OffLine - 22.07.18
Witam Panowie kto mi powie 14,65 KB ile to cm? Zrobiłam nowy Awatar 14,6 KB i nie wchodzi . Zaraz mnie coś trafi Pozdrawiam


Brak Awatara Bazyliszek1991 Bazyliszek1991 jest OffLine - 29.05.18
Oficjalnego spolszczenia nie ma, ale jest fanowskie które jest bardzo dobre i pokrywa praktycznie 100% tekstów z gry.


Brak Awatara Konradiusz Konradiusz jest OffLine - 12.05.18
W ogóle GD jest wreszcie po polsku?


Brak Awatara Konradiusz Konradiusz jest OffLine - 12.05.18
TQ nie umarło... W to cudo gra bardzo dużo osób,i jeszcze więcej wraca. Nie wiem jak tam Grim Dawn,bowiem jakoś mi nie podszedł ten tytuł,choć to kropka w kropkę TQ tylko, że bardziej mroczny świat.


Awatar GladiatorMaximus GladiatorMaximus jest OffLine - 10.05.18
Trzeba by przemodelować całą stronę, odświeżyć itd. ale kto by się tego podjął ? ;P


Awatar GladiatorMaximus GladiatorMaximus jest OffLine - 10.05.18
dla sentymentu czy coś ;D


Aby wysłać wiadomość musisz być zalogowany.

 
 
 
IRON LORE ENTERTAINMENT and the IRON LORE LOGO are either registered trademarks or trademarks of Iron Lore Entertainment, Ltd. in the United States and/or other countries, used under license.
GameSpy and the "Powered by GameSpy" design are trademarks of GameSpy Industries, Inc. All rights reserved.
THQ Nordic and the THQNordic logo are trademarks and/or registered trademarks of THQ Nordic GmbH. All rights reserved.
All other trademarks, logos and copyrights are property of their respective owners.